Monday, December 19, 2011

:: Ya ALLAH, jadikan aku.... ::

Ya ALLAH...
Jadikan aku hamba yang sentiasa mensyukuri nikmat pemberian-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa mengingati-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa berbaik sangka pada-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa menyebut nama-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa sujud menyerahkan diri pada-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa mendamba kasih sayang-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa menagih cinta-MU
Jadikan aku hamba yang sentiasa merindui rahmat dan maghfirah-MU

Moga setiap detik kehidupanku Engkau sentiasa bersama
Moga saat duka menyapa Engkau hadir membawa ceria
Moga pabila kutersalah arah Engkau tunjukkan jalan yang benar
Moga pabila kumerintih sayu Engkau setia mendengarnya
Moga pabila aku meminta Engkau akan memberi
Moga pabila aku dalam kegelapan Engkau pancarkan sinar cahaya
Moga pabila aku tersungkur Engkau hulurkan bimbingan
Moga pabila aku lemah Engkau titipkan semangat kekuatan
Moga akhir nafasku kalimah-MU yang meniti dibibirku
Moga perjalananku ke alam abadi Engkau permudahkan
Moga amal perhitunganku neraca kebaikan menjadi timbangan
Moga tempat istirehatku Engkau hadiahkan bersama para kekasih-MU

Amin....Ya Rabbal 'Alamin...

No comments: