Sunday, March 05, 2006

detik itu...

aku ingin hidup secerah mentari
yang menyinar di kamar hatiku
aku ingin seriang kicauan burung
yang terdengar di jendela kehidupan

aku ingin segala-galanya damai
penuh mesra membuah ceria
aku ingin menghapus duka dan lara
mengubat rindu di dalam dada

sedamai pantai yang memutih
sejernih titisan embunan pagi
dan ukhwah ini pasti berputik
menghiasi taman kasih yang harmoni

seharum kasturi seindah pelangi
segalanya bermula dihati
seharum kasturi seindah pelangi
segalanya bermula di sini...



detik 23-26/2/06 telah berlalu..kuim,nilai tinggal bayangan..pertandingan debat bahasa arab antara universiti asean menjadi kenangan..

penyertaanku..mungkin yang pertama dan terakhir..aku tidak pasti..tapi hari-hari yang berlalu itu pasti kekal dalam ingatan..di situlah segalanya bermula..

mengenali insan-insan yang tidak pernah aku kenali sebelum ini, mengikat ukhwah seerat mungkin, membakar semangat agar tidak goyah..."kita buat yang terbaik,kalah menang tuhan yang menentukan" itulah azimat kalam yang sentiasa bermain dibibir kami team b setiap kali sebelum perlawanan..dan kata2 ini juga membuatkan kami mengorak langkah ke hadapan..

di saat langkah semakin laju, badai taufan dugaan datang menerpa, cuba menggugat dan melerai ikatan yang terjalin..kini, ayunan langkah terasa berat, jiwa gundah bersalut luka..hanya Dia mengerti segala..Dia telah mentakdirkan segala, kerana Dia Maha TAHU, apa yang terbaik untuk hambaNya..aku bersyukur atas apa yang Kau berikan Ya ALLAH..ada hikmah disebalik segala yang terjadi..

aku merasakan kemanisan disebalik kepahitan itu..terima kasih Ya Allah pencipta segala..kau eratkan hati-hati kami agar menuju RedaMu..

No comments: