Sunday, July 17, 2011

::Marhaban bik Ya Ramadan::



Ya ALLAH, berkatilah aku di bulan Rejab dan Syaaban serta pertemukan aku dengan Ramadan. Kasihanilah hamba-Mu yang kerdil dan tidak berdaya ini. Berikan aku kesempatan untuk bermesra dengan Ramadan yang bakal tiba. Moga Ramadan kali ini dapat membersihkan segala kotoran dan debu dosa yang telah aku lakukan selama ini. Agar madrasah Ramadan kali ini dapat mentarbiyah hati dan jiwaku yang kelam dengan cahaya inayah dan hidayah-Mu sehingga aku sentiasa rindu dan dambakan cinta dan kasih-Mu setiap detik dan waktu. Ya Rabb, KAU jadikan sujudku satu kenikmatan berbicara dan bertemu dengan-Mu yang tidak dapat aku peroleh pada waktu lain. KAU damaikan sanubari hati dengan alunan kalam-Mu yang lunak merdu, melembutkan jiwa yang keras. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah untuk-Mu Tuhan Rabbul Jalil.

No comments: