Saturday, May 06, 2006

monolog hamba

pabila nikmat menghiasi
diri mudah didorong alpa
lalai dan leka senyum menyapa
memanduku jauh dari jalanNYA

bila ombak dugaan tiba
menghancur tembok kemegahan hidup
terkapai aku mencari DIA
agar dapat ku berpaut pada kasihNYA
dari lemas di lautan kecewa

pernah ku terbaca kalamNYA
menyatakan harapan mengisahkan ketakutan
disuruhNYA aku mengharap pada kasihNYA
jua takut pada pedih seksaNYA
bagai camar yang terbang tinggi
pabila seimbang dua sayapnya

namun cintaNYA tidak bertepi
tulus suci, abadi dan sejati
DIA memberi ketika aku mendustai
DIA mendekati tatkala aku menjauhi
DIA menyayangi diwaktu aku melupai
kasihNYA padaku tak pernah mati

kini ku memahami erti cinta sejati
mendamba kasihNYA setulus hati
agar sayangNYA setia bersemi
tempat ku nanti syurga abadi



-nor syuhadaa mohd samsuddin-




No comments: