Wednesday, May 03, 2006

sepi menyapa..rindu bertamu

30 april 2006

petang itu basah..hujan turun mencurah-curah..langit diarak awan hitam..suasana suram dan muram..tapi hatiku tidak begitu..penuh ceria dan mesra..masakan tidak,aku akan bertemu dengan teman-teman sekuliah..setelah hampir 3 minggu bersendirian di rumah,aku berpeluang ke kolej,taman ilmu dan budi..

malam itu,aku,jah,k.yati dan k.ju berceloteh panjang..setelah lama tidak bertemu,pelbagai rasa ingin diluahkan..bagai esok tak kunjung tiba..serasa ingin ku lepas semuanya,tika dan waktu itu juga..senyum setia menghiasi wajah kami,tawa terhambur menguntum ceria..aahhh,seronok sungguh,hilang sudah rasa rindu..kami berbual hingga ke 1 pagi..


1 mei 2006

temujanji dengan nana tepat jam 10 pagi,dek khusyuk membaca novel terlajak aku sampai ke 11 pagi..kesian nana!! cerita comrade tak habis2,banyak agenda baru yang kami bincangkan,moga segalanya dipermudahkan..

pabila terserempak dengan teman2,tiada persoalan melainkan;"CUTI NI,ADA APA2 KE? KE DAH TAK LAMA DAH!.." hmm,begitula suara2 nakal teman2 mengusikku,mana taknya,semua orang tengah sibuk ke kelas, aku pula menyepi di rumah..ehehhee

sengaja aku tak ambil sem 3..nak relaks sebentar,rehatkan minda daripada memikirkan hal2 kuliah dan society..sebenarnya aku nak cari ketenangan..muhasabah diri..mencari diriku yang sebenar..kembalikan kekuatan dan keyakinan diri..ingin menjadi insan yang lebih baik dari dulu..hmmm..

No comments: