Wednesday, April 18, 2007

dengarkan Ya ILAHI..

Ya ALLAH, Ya Rahman, dengan keagunganMU dan cahaya wajahMU, pancarkanlah cahaya kepada pandangan hamba dengan kitabMU, lancarkanlah lidah hamba, tenangkanlah hati hamba, sesungguhnya tiada siapa yang boleh menolong hamba untuk tetap dengan kebenaran melainkan Engkau, tiada siapa yang memberiku melainkanMU. Tiada daya kekuatan melainkan dengan kuasa ALLAH Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung.

Ya ALLAH, sesungguhnya hamba memohon kepadaMU dengan namaMU yang suci, terpuji, agung dan paling Engkau sukai..yang apabila Engkau dipanggil dengannya nescaya Engkau akan memberi dan memperkenan, dan apabila Engkau diminta nescaya Engkau akan memberi, dan apabila Engkau dipohon untuk mengasihi nescaya Engkau akan mengasihi, dan apabila Engkau diharapkan untuk menyelesaikan masalah nescaya Engkau akan menyelesaikannya.

Ya ALLAH..sesungguhnya hamba menyeruMU dengan namaMU "ALLAH", menyeruMU dengan namaMU 'Rahman' (Yang Maha Mengasihi), menyeruMU dengan namaMU 'Al-Barr' (Yang Maha Memberikan Kebaikan), menyeruMU dengan namaMU 'Ar-Rahiim' (Yang Maha Menyayangi), menyeruMU dengan Asmaul Husna (nama-namaMU yang penuh kebaikan) semuanya, yang hamba ketahui daripadanya ataupun yang tidak hamba ketahui...ampunilah hamba...

2 comments:

Fathiah said...

salam'alaik... kak mustabsyirah, nak tanya sikit , anti ada dalam munazarah asean thn lepas kan? anti dalam grp akh firas eh?

Fathiah said...

salam, afwan tak beritahu .. ana salah satu debators dari singapore , madr wak tanjong.. oo afwan, ana ingat akak dalam grp kak yuni sume .