Friday, December 17, 2004

perjuangan

hamdulillah...syukur ku panjatkan pd yg maha kuasa..kerana kasih-nya kita bertemu..pd sayang-nya kita bersatu..aku sungguh gembira krn berjaya juga akhirnya memiliki webblog sendiri stlh beberapa kali mencuba..hari ni banyak perkara yg hendak diselesaikan..nak ke iium properties utk confirmkan stall..ke stad psl proposal..n berbagai2 lg..tp aku xkisah,sbb mmg tugas n tanggungjawab aku..bg aku,once kita diberi amanah tunaikanlah dgn ikhlas,tenang dan sabar..walaupun kita hadapi banyak rintangan n cabaran d pertengahan,insya allah kita akan rasai kemanisan d akhirnya..lagipun kita perlu sedar bahawa setiap saat n ketika kita di uji..cuma kita x menyedarinya..sbb ada insan yg di uji dgn kesenangan..ada pula yg di uji dgn kepayahan..allah menguji kita dgn kesenangan utk melihat sejauh mana rasa syukur kita terhadap nikmat yg dikurniakan..manakala ujian kesusahan pula,adakah kita menerima dugaan dgn redha dan sabar..sebagaimana firman ALLAH:"sekiranya kamu bersyukur akan aku tambahkan nikmat kpdmu,tp jika kamu kufur ingatlah bahawa sesungguhnya azabku amatlah pedih..oleh itu marilah kita sama-sama muhasabah diri agar sentiasa berpegang pd tali ALLAH moga mendapat petunjuk dari-nya..AAMIINN!!

No comments: