Saturday, January 01, 2005

LEMBARAN 2005

sedar tak sedar tahun 2004 telah sampai ke penghujungnya..maka aku bertanya pada diri, apa yg telah ku lakukan sepanjang tahun ini? lalu ku berteleku dan merenung diri..apakah sudah cukup amalan yg ku laksanakan? apakah segala kewajipan telah aku sempurnakan? adakah setiap detik ku mengingatiNya? Ya Rabbi..betapa dhaifnya aku..begitu banyak kekurangan pada diri..ku sedar betapa lemahnya aku tanpa bimbingan dariMu..

Dengan berlalunya 2004, bermulalah kehidupan baru untuk ku harungi..begitu cepat masa berlalu..semakin hari usia semakin meningkat..begitu jua cabaran mendatang..menunggu ku disetiap persimpangan..menghadiahiku sebuah ketabahan..aku hanya berharap padaMu Tuhan..bimbinglah aku menuju redhaMu..Moga ku tidak tersungkur dipertengahan jalan..Agar ku dapat melihat cahaya kasihMu..menyinari disetiap perjalananku..hingga sampai ke destinasi abadi..

Hanya padaMu ku mengharap..meminta..memohon..dan menagih simpati..tiada siapa yg berkuasa melainkanMu..Tuhan yg Maha Mendengar..Maha Melihat..lagi Maha Mengetahui..Dengarlah rintihan hambaMu ini..

tidak ku termampu
merentasi liku2..
oh sungguh ku tak mampu
menghadapi semua itu..
oh sungguh ku tak upaya
jangan dibiarkan
jerih perih kehidupan
bisa meleraikan iman
kan hancur semuanya
rezeki yg tidak disangka2
cukup Allah bagiNya
berkuasa segala2nya
Terima seadanya..
-hijjaz-

No comments: