Thursday, August 17, 2006

luah

terlalu banyak yang ingin dibicarakan sehingga tak mampu ku coret, entah mengapa kotak fikir ini beku dan kaku tatkala mata menatap skrin yang berwarna ini..sementelah habis kelas COM aku bergegas ke lab, sengaja melengahkan masa yang ada untuk melawati laman2 yang sudah beberapa hari kutinggalkan...

kemudahan internet yang ada kugunakan semaksimum mungkin, setelah beberapa ketika melayari halaman2 yang biasa kukunjungi, baru kuteringat kerja yang diamanahkan ustaz wijdan..mm, alang2 aku dah mengadap ni baik aku siapkan..teringatlah aku pada kata2 itu lagi:" LA TU'AJJIL AMALAL YAUM ILAL GHAD"..ya, aku perlu bersegera, kerana masa mengejar tanpa belas..

baru beberapa hari aku merasakan kembali ketenangan itu hadir membelai jiwa,menyemai semangat yang kian pudar, menguatkan semula ayunan langkah yang goyah..kerana itu aku teringatkan satu kata: "FA TAMATTA' BIS SUBHI MA DUMTA FIHII, LA TAKHOF AN YAZULA HATTA YAZULA". Kata2 ini membuatkan aku memandang dunia seluas saujana, membuka minda selebar angkasa dan melihat kehidupan melalui mata hati..akan kuteruskan perjuangan selagi nadi belum berhenti..insyaALLAH!

No comments: