Friday, August 25, 2006

pesan abah..

tika kami semua berada di rumah..kadang2 abah buat family meeting untuk berbincang dan meminta pendapat untuk menyelesaikan masalah antara kami..ketika inilah abah selalu bermadah dan memberi kata2 membina buat kami adik-beradik..

teringat suatu malam ketika kami berkumpul bersama, abah berkata: "abah dan mama takde harta berupa wang ringgit, tapi abah bersyukur dikurniakan anak2 yang ramai..inilah harta abah dan mama..jika anak2 abah semua berjaya dalam hidup, abahlah orang yang paling kaya di dunia ni".

pernah juga abah berpesan suatu hari: "kalau abah dan mama pergi dulu, takde apa yang ditinggalkan untuk anak2, cuma rumah yang sebuah inilah saja yang ada, hanya ilmu yang abah dan mama mampu bagi, sebab tu abah suruh anak2 belajar rajin2, jadi orang yang berjaya dan dapat hidup sendiri".

pada satu ketika yang lain, abah berkata: "abah tak hairan kalau seseorang tu senang kerana jasa mak ayah, tapi abah kagum bila orang tu berjaya hidup senang setelah bersusah-payah".

begitulah pesan abah, setiap kata2nya memberi inspirasi buat diri, moga ALLAH memberkati kehidupan abah dan mamaku, tiap masa dan ketika...aaaamiiinn..

No comments: