Wednesday, August 02, 2006

senario hidupku

syukur ku panjatkan buat Yang Esa masih memberiku peluang melihat wajah dunia dengan hiasan bermakna, nikmat iman dan islam..

dari dulu kubermula, menapak berdikit-dikit menuju ke puncak, kini kukira jauh sudah aku melangkah, menuju satu pintu yang sedia menunggu untuk kubuka..

hanya tinggal 1 semester lagi, namun kumengerti hidupku kini banyak bezanya..aku banyak bersendirian daripada berteman,di bilik, kelas, semuanya sendirian..cuma sesekali ku biarkan masa berlalu bersama sahabat2 secomrade di hs cafe..

permulaan semester ini begitu berbeza dengan yang lalu..dari awal lagi sudah terasa bahangnya..dalam kelas selalu kena present..habis kelas ada sahaja kerja yang perlu disiapkan..memang perlu bersedia,kena banyak membaca..tiada masa lapang seperti selalu..dan aku selalu ulangi satu kata2 hikmah: "LA Tu'AJJIL AMALAL YAUM ILAL GHAD"..agar diri tidak berlengah dan lupa pada tugas dan tanggunggjawab..

aktiviti pula..rasa macam nak join semua..sport, comrade, debate, kompang..segalanya..lebih2 lagi sport dan kompang..rindunya..dah lama tak beriadah dan bermain alat yang menyedapkan halwa telinga..mm,lepas ni, tak tau bila lagi ada kesempatan..

dan study, nampaknya perlu lebik baik daripada dulu..aku perlu lebih berusaha..sekarang kena fikir jauh ke hadapan..merenung masa depan mendatang,di manakah aku nanti, lepas grade, aku perlu bekerja, mencari sesuap rezeki untuk meringankan beban ayah dan ibu..mereka dah banyak berkorban,,kini tiba masa untukku membalas segala..malu aku untuk menadah tangan untuk mencapai impian..jangan aku lupa, aku masih punya ramai adik yang memerlukan perhatian ayah dan ibu..biarlah aku berdikari,mencari arah menongkah arus..hanya padaNYA aku memohon..moga dipermudahkan segala..

No comments: