Tuesday, January 30, 2007

<>

pening..buntu..bingung..mungkin itulah istilah yang tepat untuk menggambarkan perihal diriku tika ini..makin hari mendekati makin tak keruan rasanya hidupku. Payah betul untuk menetapkan satu ketentuan buat diri..entah bagaimana rasanya..dan entah kenapa inilah kali pertama aku tak pandai nak buat keputusan untuk diri sendiri..buntu dan keliru mencari arah..sesekali aku rasa aku dah dapat apa yang ingin kulakukan..pada ketika lainnya pula rasa ragu dan serba salah tiba silih berganti..aku sendiri tak tahu apa yang aku nak sebenarnya..kekadang rasa seksa jua jiwa ini memikirkan...

pabila menghadap wajah para pendidik yang dikagumi..selalunya kata2 mereka menusuk tangkai hatiku..begitu mendalam rasanya..memang ada benarnya kata2 mereka itu..lantas ku buka minda..aku hayati dan perhalusi..sungguh indah mutiara2 kalam itu..sesekali membakar jiwa&semangat juangku..tp semuanya hanyalah pandangan hasil rencah masam manis kehidupan..aku jua yang berhak menentukan..ke manakah..hmm..

No comments: