Friday, January 19, 2007

SALAM HIJRAH 1428

'hijrah'..kalimah yang menyingkap perjuangan Nabi Muhammad s.a.w dan para sahabat..membina ukhwah, menyatu ummah, mengatur langkah menuju kegemilangan ISLAM tercinta. Itulah permulaan hijrah dan makna yang terungkap disebalik 1 kalimah 'hijrah'. Hijrah kini..maknanya lebih luas..namun yang pasti..hijrah itu membawa kebaikan..hijrah dari daerah kealpaan ke desa kehambaan..seiring sedar dan insaf mengisi ruang kosong yang bernama hati..moga hijrah kita diberkati dan diredhaiNYA..aamiinn!!


::hospital::
hari ini aku ke hospital lagi..entah untuk kali yang ke berapa..setelah dikhabarkan kelas AAP tiada..terus aku,lin dan k.yati ke HKL..Wad 24, aras 5..sampai depan wad..kucari seuntai nama "tengku amizah": katil 1..kuberi salam, k.engku sedang tersenyum manis..sihat nampaknya dia. Penyakit sebenar belum dapat dikesan..doaku moga sahabat seperjuangan ini diberi ketenangan dan kedamaian hati.

kisah hospital lagi, 2 kali aku pernah ke HKL dalam waktu tengah malam..12 a.m-1a.m/2a.m.
kes pertama: aku diminta mengambil seorang kawan di wad bersalin HKL..huhuhu..1st p Hospital time macam tu..wad bersalin pulak tu..ada gak rasa seram skit sebanyak..hehe
kes kedua: Jae tiba2 jatuh sakit selepas meeting post-mortem teji&abu..aku, m.ana, jah, lin & k.yati bergegas ke HKL hampir jam 12 malam..tunggu di emergency area hampir sejam..seterusnya jae dimasukkan ke wad ortopedik jam 1 lebih..huhuhu..tak ble tengok pun time tu..balik macam tu jela..minggu tu tak ingat berapa kali aku ziarah jae..tp xdela tiap2 hari..moga jae semakin sembuh..insyaALLAH..

::ingat::
minggu ni entah kenapa aku asyik teringatkan rumah..rasa macam nak balik je walau sekejap..semalam tetiba je aku rasa nak kacau "syukur" adik bongsu aku. lalu aku pun mendail no hpnya untuk miss call..hehehe..nampaknya miss call ku berbalas..dia pulak mmg tak tahu no aku..best betul..aku biarkan aja msgnya tanpa balasan..
hari ini: bila abang ambil aku, katanya nak ambil satay di gerai biru..dan nak ke carrefour untuk beli pizza..aku pelik..untuk apa semua tu?? rupa2nya sambut birthday "syukur"..18 januari..mm, macamana aku ble terlupa..langsung tak ingat..patutla teringat sangat kat umah..hehhehe..

::DRIC::
esok program dric di kuala woh, perak..20-23/1/07..program untuk melatih ahli2 baru COMRADE cara2 deal dgn masyarakat orang asli..mengetahui nature program dan membina ukhwah yang menjadi kekuatan utama COMRADE..moga segalanya berjalan lancar..insyaALLAH..

No comments: