Friday, September 01, 2006

konvoi_pengantin

20/08/06 (ahad)

Agenda: Kenduri walimah a.faizal dan kak su
tempat: Pekan, Pahang
transport: 6 buah kereta
ahli rombongan: 27 comradean


jam menunjukkan pukul 7.30 pagi, kelihatan beberapa buah kereta dan ahli comrade telah sedia menanti di tangga kasih-kekasih..sebentar sahaja lagi, kembara akan bermula..semuanya berwajah ceria dan memakai pakaian yang indah berseri.

hampir jam 8 pagi, perjalanan bermula dengan pohonan doa selamat mengiringi jejak ke destinasi. 5 jam masa berlalu, rombongan besar selamat tiba ke tempat tujuan, bilangan anggota yang ramai menuju ke pintu tuan rumah mencuri tumpuan umum, siapakah gerangan yang datang ini? suasana yang tadinya tenang sepi, tiba-tiba bertukar menjadi gamat dan ceria dengan gelak tawa dan usikan..raja sehari menjadi tumpuan lensa kamera, bagaikan artis popular yang baru menerima anugerah.

setelah beberapa ketika beramah mesra dan merakam kenangan, rombongan comrade bergegas ke dewan jamuan untuk santapan,begitu berselera sekali menjamah hidangan dek kelaparan dalam perjalanan yang panjang. seusai perut enak berisi, berangkatlah rombongan meninggalkan laman raja sehari dengan iringan doa bahagia.

"SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT A.FAIZAL DAN KAK SU"

-MOGA KEBAHAGIAAN SENTIASA MEWARNAI KEHIDUPAN-

No comments: