Monday, September 04, 2006

bantulah kami,,,Tuhan

Sakitnya hati mendengar cerita kekejaman yang berlaku ke atas saudara seakidah di Lubnan, Palestin, Selatan Thai, Iraq dan di mana2 sahaja. Sedih, pilu dan sayu melihat tangisan dan ratapan, kesengsaraan serta derita yang ditanggung.

Semuanya angkara syaitan laknatullah yang bertopengkan manusia yang menggelarkan diri mereka yahudi dan amerika. Peristiwa 11 September dijadikan alasan untuk menghancurkan umat Islam. Disebalik slogan "war against terrorism" mereka melaksanakan agenda dengan wajah tenang ibarat penyelamat dunia yang terpilih untuk memerangi keganasan di bumi ini. Konon hendak menangani keganasan, padahal mereka yang mulakan keganasan tanpa umat menyedari. Dunia hanya berdiam diri, melihat sahaja keganasan akibat kerakusan kuasa besar itu.

PBB, wujudnya bagai tiada, katanya tidak bermakna, ibarat seorang bapa yang lumpuh tak bermaya memarahi anaknya yang nakal, namun kata-katanya tidak dipedulikan oleh anak itu kerana dia tahu bahawa ayahnya hanya mampu berkata-kata, tiada selebihnya.Maka dia berani melakukan apa sahaja mengikut kemahuannya, tiada siapa mampu menghalangnya. Saban kali PBB berkata: "hentikan peperangan dengan adakan gencatan senjata"..namun, yahudi memandang sepi laungan itu dengan menyerang dan memusnahkan bumi Lubnan tanpa belas kasihan.

Nasib Iraq, tetap begitu, Palestin juga tiada kurangnya. Saban hari ada nyawa yang terkorban. Bunyi bedilan, letupan bom, bagaikan irama yang beralun mengikut rentak denyutan nadi penghuninya. Ketakutan, teman yang setia menemani penduduk malang tiap waktu dan ketika. Tangisan dan ratapan menghiasi perjalanan waktu yang panjang, hanyir merah darah mengalir di seluruh tubuh lemah tak bermaya, menyemai dendam yang kian marak membara dihati para pejuang. Semakin bertambah bilangan Syuhada', bertambah jua semangat juang di dalam diri mujahidun. Hanya DIA yang mampu, moga DIKAU kurniakan kemenangan buat pejuang agamaMU..ALLAHU AKBAR!!

Ya ALLAH,
Hanya padaMU kami meminta
Tiada Tuhan selain ENGKAU
tiada sembahan selain ENGKAU

Ya Rabb,
Tuhan Yang Maha Perkasa
Kami mohon pertolongan
Bantuan dan kekuatan

KAU bantulah kami
memerangi musuhMU yang angkuh

kami mohon Ya ALLAH
KAU lemahkan jiwa-jiwa mereka
KAU hancurkan kesatuan mereka
KAU halanglah bicara mereka
KAU menangkanlah kami dalam perjuangan

YA QAHHAR YA JABBAR YA MUNTAQIM
KAU maha mendengar
Maha mengetahui
Maha melihat
Maha mengerti
kami memohon setulus hati
berkatilah perjuangan kami
Selamatkanlah agama kami

Aaamiin Ya RAbb..

No comments: